A facebook-ról



Pár szó a facebookról...
Többször beszéltünk már a Facebookra kirakott linkek veszélyeiről, és azokról az árulkodó jelekről, melyek alapján sejteni lehet az esetleges turpisságot. Kiderült már az is, hogy a Facebookon megjelenő minden hetedik videó linkje valamilyen átveréshez vezet, ráadásul a magyar csalók sem restek, ha a 800 millió tagot számláló közösségi oldalról van szó.

Természetesen a Facebook tisztában van mindezzel, azonban eddig legfeljebb a felhasználók okításával, figyelmeztetésével próbált segíteni – eddig.

A közösségi oldal ugyanis összeállt a Websense nevű biztonsági céggel, amelynek technológiája immáron lehetővé teszi, hogy a kattintás után azonnal ellenőrizzék, mit találni a link másik oldalán. A program megpróbálja kiszűrni a vírusokat, adathalászokat, botneteket és az internet egyéb rosszfiúit.

Persze a vírusirtóktól – működésükből kifolyólag – legjobb esetben is csak a gyors reakció várható el, vagyis mindig lesz olyan új és újabb csalás, amit nem tudnak teljesen kiszűrni, de ez a rendszer is több a semminél. A tapasztalatlanabbak számára pedig sokkal több.
A Facebook közösségi portál egyre terebélyesedő táborát elemezve kutatók májusban végzett elemzéseik alapján most bejelentették, hogy a platformon 3,74 lépcsőfok a távolság a felhasználók között.
A szakemberek a közösség aktív tagjait, vagyis azokat vizsgálták, akik 28 naponként legalább egyszer belépnek az oldalra. A közösségi portál jelenleg 800 milliónál is több embert tömörít, az aktív tagság 721 milliós, ami a bolygó lakosságának több mint tíz százaléka.
A kutatás során nem vették figyelembe a hírességek Facebook-profiljait. A közösségi portál ötezer főben maximalizálja a felhasználóknak, hogy hány ismerősük lehet, de az átlag rendszerint száz körüli számot mutat.
A 2008-ban végzett hasonló vizsgálat még 4,28 lépcsőfokos különbséget, azaz köztes személyt mutatott a tagok között. Kutatók szerint az átlagos távolság azonban stabilizálódni látszik, és nem lesz ennél sokkal kisebb.


EZT ÍRNÁ ZUCKERBERG,HA ŐSZINTE LENNE
Kedves Facebook tagok!
Mindenki azt hiszi, hogy a Facebookon a felhasználók kontrollálhatják, kivel milyen személyes információkat osztanak meg. A facebookozók állandóan ezen nyavalyognak, és emiatt szaglászott nálunk a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság is, és varrta a nyakunkba, hogy megtévesztjük a fogyasztókat. Ezért akaszkodnak ránk most húsz évig, próbálnak ránk erőltetni egy csomó idióta szabályt,
amit nem fogunk betartani, de ha betartanánk, akkor is mi van.

Az az igazság, hogy nem érdekel miket a privát szféra védelme, és ha még mindig azt hiszed, hogy érdekel,
hülyébb vagy, mint gondoltuk. Pedig így is elég hülyének nézünk. Gondolj csak bele. A biznisz csak akkor működik, ha le tudjuk követni, mit csinálsz, és eladjuk az információkat a hirdetőknek. Te tényleg nem vetted ezt még észre?
 
Te nem az ügyfelünk vagy. Te a termék vagy, amit eladunk. Ha azt mondjuk, megvédünk, az ugyanolyan üres ígérgetés, mint amikor a baromfitenyésztők azt állítják, humánusabb körülmények között nevelik majd a csirkéket. Persze, persze, mi mást mondanának. De te is tudod, hogy eszük ágában sincs változtatni. 
 
Ugyanez a helyzet velünk. Mi soha, de soha nem hagyjuk abba, kifacsarjuk az összes adatot belőled. Hogyan hagyhatnánk abba? Nekünk ez az üzlet. Ebből élünk. És a befektetők imádják a módszereinket, főleg, amíg elég lét hoz. Ilyenek vagyunk, nem tudunk leállni. Ismered a mesét a farkasról és a bárányról? Ez is olyasmi. 
 
De szerintem tudod te ezt. Tudod, kik vagyunk és mit akarunk. Nem tudtad? De hát hányszor buktunk már le valami kísérteties baromsággal, amit első körben tagadtunk, aztán bevallottuk, és azt ígérték, jók leszünk, többet nem fordul elő? Aztán abban a pillanatban, hogy hátat fordítottál, valami még nagyobb szemétséggel rukkoltunk elő...
 
Ehhez képest még mindig itt kolbászolsz. Persze, sokat nyafogsz és mindig emlegeted, hogy törlöd magad. De soha nem teszed meg, igaz? Milyen következtetést lehet ebből levonni? Őszintén szólva, csak arra tudok gondolni, hogy minden panasz ellenére igazából nem érdekel téged ez az adatvédelmi maszlag. Csináljon mindenki, amit csak akar. Otthagyhatod a Facebookot, amikor csak jólesik. Mi nem állítunk meg. Senkinek nem tartunk pisztolyt a fejéhez, nem kényszerítjük, hogy használja a Facebookot. Aztán mégis mind itt vagytok. 
 
Ja, hogy nem csak a Facebook, de a Google, az Apple és az Amazon is egy húron pendül? A Microsoft és a Yahoo is? Minden közösségi oldal, minden helymeghatározós szolgáltatás?
 
Meglepetés! Ez az egész online rendszer egy csillió dolláros iparág, ahol a bizniszmodell szerint a személyes adataiddal fizetsz pénz helyett. Mit fogsz csinálni? Törlöd magad az internetről? Sok sikert hozzá!
 
És amikor állam bácsinak panaszkodsz, te tényleg azt hiszed, hogy az egész iparág leáll, csak mert néhány hippi az adatvédelemről nyafog? Ugyan már! Az FTC is tudja, hogy nem képes megállítani folyamatot, eszük ágában sincs fejjel menni a falnak. Nincs bírság. Nincsenek büntetések. Nem kell visszavonni semmilyen módosítást.  Csak mostantól, ha bármilyen változtatás lesz az oldalon, szólni kell majd az embereknek, hogy ki fogjuk adni az adataikat, nem lehet elsunnyogni. Mostantól húsz évig valami független mukinak hagynunk kell, hogy felülvizsgálja az adatvédelmi gyakorlatunkat. Juj, de félek!
 
Mondok én neked valamit. Az adatvédelem lószar, nem koncepció. Lejárt lemez. Lehet, hogy az ősidőkben értelmezhető volt, de az emberi agy a jelek szerint nem tudja követni a változásokat, csak ha cseppenként adagolják neki. Ha megeszed a maszlagot, csinálhatsz úgy, mintha létezne adatvédelem, amit aztán óvhatsz, amíg bele nem gebedsz. Hajrá. Mindegy, mi majd jól együttműködünk a kormányzati szervekkel, az az emberek meg fokozatosan alkalmazkodni fognak. Jöjjenek és vizsgáljanak meg minket. Aztán jelentsék be az impozáns győzelmüket, a sok 
fogatlan óriás szabjon megint feltételeket.

Ez az egész 
kabuki színház, de valami csekély árat nekünk is fizetnünk kell a hatalmas nyereményét cserébe. Talán láttátok a híreket, nemsokára tőzsdére megyünk, a cég kábé százmilliárd dollárt ér majd ezután.  Ez egy nagy rakás pénz, mind a 800 millió Facebook felhasználónak azt üzenem, hogy köszi. És azt is, hogy továbbra is ossza meg a személyes adatait, akaratlanul is, aktív hozzájárulás nélkül, hiszen ez teszi lehetővé ezt a mesés nyereséget. Nélküled nem sikerült volna, a szó szoros értelmében. Isten áldjon.  
MARK ZUCKERBERG 

Mark ZuckerbergSajnos trükközés nélkül csak az Egyesült Királyság területéről lehet megnézni azt az interjút, melyben a Facebook alapító-vezetőjét faggatta különféle témákról a BBC. A beszélgetés során a riporter megkérdezte azt is, hogy Mark Zuckerberg valóban fenyegetésként tekint-e a Google közösségi hálózatára, a Google+-ra.
„Igen, a Google egy nagyszerű vállalat, és úgy gondolom, hogy figyelnünk kell, és tanulnunk abból, amit csinálnak. Ugyanakkor az emberek rengeteg dolgot osztottak már meg a Facebookon az életükről. Úgy gondolom, hogy erre jelenleg sokkal jobb eszközeink vannak [mint a Google-nek].”
Zuckerberg korábban már beszólt a Google-nek, annak közösségi szolgáltatását „Kis Facebook”-nak nevezte. Magabiztosságát indokolhatja, hogy bár a Google+ jelenleg néhány tízmilliós regisztrált felhasználói bázisa növekszik, a Facebook több mint 800 milliós szintjét azért egy darabig még biztosan nem fogja elérni.

3 megjegyzés:

  1. Julian Assange, a Wikileaks alapítója az orosz lap kérdésére szinte elismeréssel említette a közösségi hálózatokra is kitérő videointerjú során a Facebookot. Úgy írta le a szolgáltatást, mint egy nevekkel és feljegyzésekkel teli óriási adatbázist, amit saját felhasználói töltenek fel és tartanak karban, de magát a rendszert az amerikai hírszerzés hozta létre.
    „Mindenkinek meg kellene értenie, hogy mikor ismerősöket jelölnek meg a Facebookon, akkor ingyen dolgoznak az Egyesült Államok hírszerzésének, ezt az adatbázist számukra építik” - mondta Assange.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok az új rovatokhoz, vagy minek nevezzem őket. Idáig nem vettem a fáradtságot, hogy utána nézzek.Megelégedtem azzal, hogy kellő körültekintés után visszaigazoljam azt ismerőst. Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyire gyarapítja az adatbázist, hogy pl. ki mikor kel fel, meg mit eszik, meg mivel van tele a hócipője.Tény: vannak különböző politikai csoportok által nyitott oldalak, ahol aztán dúlnak az indulatok rendesen... ez lehet információ.Remélem jó tolmácsokkal rendelkeznek...

    VálaszTörlés
  3. Valamiért Julian Assange nem ugyanaz már, mint aki a svéd lányok előtt volt...

    VálaszTörlés

CSAK FINOMAN ÉS SZÉPEN.....